'شادیانه های كودكانه' موضوع سومین هم‌اندیشی طنز رادیویی شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'كامران كاظم زاده' مدیر رادیو فرهنگ روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران با تشریح برگزاری این هم اندیشی گفت: سومین هم اندیشی طنز با موضوع شادیانه های كودكانه و همكاری كانون طنز رادیو برگزار می شود.

وی با بیان اینكه شكل گیری هم اندیشی طنز با پشتوانه فكری همه شبكه های رادیویی است، افزود: با توجه به اهمیت برنامه سازی برای كودكان و نوجوانان بویژه در حوزه طنز، قرار شد تا هم اندیشی امسال به موضوع كودكان اختصاص یابد.

كاظم زاده تاكید كرد: متاسفانه قشر كودك در برنامه ریزی های رادیویی كمی مغفول مانده اند و ما باید برای این قشر عظیم طراحی های جامع و گسترده ای داشته باشیم.

وی عرصه طنز را یكی از علاقه‌مندی‌های كودكان و نوجوانان ذكر كرد و افزود: این گروه سنی به لطیفه گویی علاقه بسیاری دارند و با توجه به سهل الوصول بودن رادیو،قصد داریم كه بچه ها را بیشتر با طنز آشنا كنیم تا به سوی برنامه سازی صوتی طنز روی بیاورند.

وی افزود: درهمین راستا یك مسابقه بزرگ طنز با نام بچه های رادیو نیز در كنار برگزاری هم اندیشی ویژه كودكان و نوجوانان طراحی شده تا بتوانند فایل صوتی خود را بفرستند، ضمن اینكه به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیر رادیو فرهنگ با بیان اینكه فراخوان حضور در هم‌اندیشی از یك ماه پیش اعلام شده، اظهار داشت: بازی های آوازی سنتی كودكانه، پیامك، كاریكلماتور، داستانك، مثل و متل موضوعات اصلی این هم اندیشی است.

كاظم زاده اضافه كرد: بخش دیگر این هم اندیشی به ادبیات طنز در ادبیات كودك اختصاص دارد؛ یكی از نقص هایی كه تا به امروز با آن دست به گریبان بوده ایم نیز تولید مطالب طنز فردی است.

وی ادامه داد: ما در حوزه طنز داستان و شعرهای خوبی داریم و ترجمه های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است. اما از تولید طنز بومی و ایرانی نیز نباید غافل بود تا بتوانیم آن را به نسل های بعدی منتقل كنیم.

مدیر شبكه رادیویی فرهنگ تاكید كرد: مهلت ارسال آثار به هم اندیشی تا 30 خرداد ماه تعیین شده است كه احتمال تمدید آن وجود دارد.

كاظم زاده افزود: تاكنون بیش از 10 مقاله و 20 برنامه رادیویی به دبیرخانه ارسال شده و امكان دو برابر شدن آن نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: پیام هایی از ایرانیان خارج از كشور مبنی بر علاقه‌مندی آنان برای حضور در این هم اندیشی دیافت شده است.

مدیر رادیو فرهنگ در ادامه از تجلیل یكی از بزرگان عرصه طنز در حوزه كودك و نوجوان خبر داد و گفت: در كنار این طنزپرداز بزرگ كه به زودی نام آن را اعلام خواهیم كرد، تجلیل از چند برنامه ساز قدیمی دیگر نیز در دستور كار قرار دارد.

كاظم زاده، خاطر نشان كرد كه كودكان نیز می توانند آثار خود را در قالب های ساده، تركیبی، مونولوگ، شعرخوانی، قصه گویی، طنز تك نفره و ... به دبیرخانه سومین هم اندیشی طنز رادیویی ارسال كنند.

به گفته وی، این بخش دارای محدودیت سنی نیست و از سنین چهار الی پنج سالگی تا پانزده الی شانزده سالگی می توانند در این هم اندیشی شركت كنند.

مدیر رادیو فرهنگ همچنین گفت: مقاله های ارسالی به جشنواره هر سال در قالب كتابی به چاپ می رسد و امسال نیز مقالات ارسالی به دومین هم اندیشی طنز رادیویی در قالب كتاب در اختتامیه هم اندیشی سوم چاپ و توزیع خواهد شد.

وی همچنین درباره داوری آثار ارسالی به هم اندیشی توضیح داد: یك بخش داوری كاملا رسمی و حرفه ای است كه ملاك های كاملا متفاوتی دارد و در كنار آن یك بخش غیرحرفه ای نیز قرار داده‌ایم كه مربوط به بخش كودك است و قصد داریم كه این بخش را بیش از پیش فعال كنیم.

در بخش دیگری از این مراسم مدیر رادیو فرهنگ از سایت جدید این شبكه رادیویی رونمایی كرد و گفت: این سامانه جدید از بخش های مختلفی برخوردار است و گنجینه موسیقی آن یك ذخیره ارزشمند محسوب می شود و در آن از موسیقی ملل گرفته تا سنتی، مقامی، پاپ و ... وجود دارد.

كاظم زاده به برنامه های تابستانه رادیو فرهنگ اشاره كرد و افزود: این شبكه سهم برنامه های طنز را در تابستان افزایش داده است و برنامه دیگری به نام 'هزار راه نرفته' نیز به آسیب شناسی مسایل اجتماعی خواهد پرداخت.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: آب , سیاه و سفید , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: